זה המשפט שאני שומע הרבה כשהמילה "שיווק שותפים עולה לאוויר"

היי שמי בועז והיום החלטתי להיכנס "לעובי הקורה" בכל מה שקשור לתוכנית שיווק השותפים - טודובום או todoboom - מעניין אותך לשמוע עוד ?? ממליץ לקרוא עד הסוף.

אז לפני שאתחיל בניתוח המערכות והחברה בישראל, קודם אסביר בכמה מילים מה זה למעשה שיווק שותפים "קלאסי" ואיך התופעה הזו שוטפת את העולם ונוגעת בכל חברה גדולה שמכבדת את עצמה.

שיווק שותפים הוא שיווק שמתבסס על משתמשים רגילים (כמוני וכמוך) אשר מעוניינים לשווק מוצר / אפליקציה / שירות כלשהוא בתמורה להכנסה מצד החברה המוכרת.

שיווק השותפים הראשון החל בשנת 1996 על ידי לא אחרת מאשר ענקית המכירות אמזון. האגדה מספרת שגף' בזוס יצא ערב אחד לבר ושם פגש בסופרת והחל לשוחח עימה. לאחר שיחה של חצי שעה הבין ג'ף שיש לו אפשרות להרוויח משיווק הספרים של אותה סופרת , היות וזו הסכימה לשלם נתח נכבד מהרווחים עבור המשווק והמוכר של הספרים ומכאן קמה אמזון, אשר בתחילת דרכה היתה פלטפורמה מקוונת אשר "תיווכה" בין לקוחות לבין מוכרי ספרים , ששוויה מוערך כיום בכמעט טריליון דולר.

כיום אמזון מאפשרת לכל אחד , לאחר בדיקה האם הוא יכול להועיל לחברה, לקחת חלק במערך שיווק השותפים שלה ולשווק מיליוני מוצרים כשהמודל העסקי מתבסס על - מכרת ? הרווחת, כאשר בפועל כל שותף מקבל קישור למוצר אותו הוא מעוניין לשווק ובמידה ומישהו נתקל בפרסום המוצר ולחץ על הקישור והדבר הוביל למכירה, ירוויח השותף - בעל הקישור בין 8 ל 15 % מערך המכירה.

ניתן לראות כיום כי תחום שיווק השותפים נוגע בכל חברת ענק. בין אם מדובר בבוקינג , אייר בי אנד בי, וויקס , פייבר , גט טקסי הובר ועוד רבות, הבינו החברות הגדולות את המשוואה (שבעיני נראית מאוד הגיונית) במקום לשלם כסף על פרסום "לא ברור" (לא ניתן לדעת מה התועלת ומה הרווחים מפרסום קונסרבטיבי בטלוויזיה או עיתונים לדוגמא) , מעדיפות החברות לגלם את עלות הפרסום - בתשלום אשר מועבר למשווק / שותף בתוכנית .

היתרון הברור והנוסף בשיטה הוא שאין לחברה "תקרת זכוכית" בהתפתחות ובגדילה שלה היות וכל אחד על פני כדור הארץ המחזיק במחשב ומחובר לאינטרנט יכול לקחת חלק בשיווק שותפים ומכאן שכל חברה יכולה לגדול בצורה ישירה לכמות המשווקים הלוקחים חלק בתוכנית.

תחום שיווק השותפים בארצות הברית הוא תחום המגלגל מיליארדים בשנה, ויש מיליוני אנשים אשר "עבודתם" היא ליצור קהלי יעד לרכישה של מוצרים או שירותים והם מנצלים את אותם קהלי יעד על מנת לבצע מכירות ולהרוויח עמלות (לפעמים מדובר במיליונים בחודש), אך בישראל כמו בישראל , כל דבר מגיע באיחור של כמה שנים, וכל תחום שיווק השותפים  עדיין נמצא בחיתוליו "ועננה" כבדה רובצת מעליו , היות ולרוב האנשים המושג והרעיון של שיווק השותפים הוא חדש והם נוטים להשוות או לערבב בין שיווק שותפים לבין שיווק "פירמידה" או בשמו הקרוי "שיווק רב שכבתי".

אז מה השוני בין השניים ?

 יש הרבה מאוד דברים שונים בין שתי השיטות אך אני אתמקד בעיקרית והבולטת. בשיווק שותפים אין צורך "לצרף אנשים" ואין רווחים על תוצאות של ארגון או מכירות של צוות אלא השיטה פשוטה מאוד. תפקידך הוא להפיץ קישור בכל דרך אפשרית , על ידי כך אתה חושף את המוצר / חברה לקהלי יעד ובמידה ונרכש מוצר / נוצר ליד של לקוח מתעניין, זאת בעקבות ההפצה של הקישור, אתה תקבל את העמלה המגיעה לך תמורת זה. תכלס? פשוט וקל להבנה.

בישראל מספר תוכניות לשיווק שותפים אך הבולטת מביניהם ( וגם הגדולה ביותר ) היא תוכנית שיווק השותפים טודובום או באנגלית todoboom.

התוכנית מציעה לכל אדם באשר הוא את האופציה להיכנס ולהיות חלק מתוכנית שיווק השותפים של החברה.

ההצטרפות לתוכנית מתחלקת למספר תהליכים קלים ופשוטים :

א. הרשמה והצטרפות ( חינמי - משאירים פרטים באתר החברה , החברה מבצעת בדיקה ויוצרת קשר  http://www.todoboom.co.il )

ב. בחירת פרוייקט אותו אתה מעוניין לשווק ( ניתן לבחור פרוייקט אחד לכל משתמש ).

ג. הזנת פרטי חשבון בנק או רכישה של כרטיס אשראי נטען - לשם יועבר הכסף שנצבר לטובתך בכל 15 לחודש.

התוכנית מאפשרת לשותף להשתמש בחשבונות שלו ברשתות החברתיות ולייצר "לידים" ( לקוחות מתעניינים) בתמורה לתשלום עבור כל ליד או עסקה.

לפני שהשותף מחליט על הפרוייקט בו הוא רוצה לקחת חלק, הוא יכול לקרוא על מהות הפרוייקט , לראות עבור מה הוא מקבל תשלום ( עבור ליד או מכירה ) ולהחליט מה הוא רוצה לשווק והאם מתאים לו לקחת בזה חלק.

חברת טו דו בום מספקת לכל שותף מערכת CRM (קשרי לקוחות ) שם ניתן לצפות בסטטיסטיקות, לקבל קישור אישי הניתן לשיתוף ולצפות ברווחים הנצברים בהתאם לפרוייקט אשר בחר השותף לשווק.

אז למה החלטתי לדבר דווקא על טודובום  ?

למעשה תוכנית שיווק השותפים של טו דו בום מאפשרת משהו שאף תוכנית שיווק שותפים אחרת בעולם לא מאפשרת (לפחות לא משהו שאני מכיר).

אף על פי שלכל אחד ניתנת האופציה לקחת חלק בתוכנית על ידי הצטרפות חינמית, הבינה חברת טודובום,  כי לכולנו יש נוכחות ברשתות החברתיות אך רובינו ( כמעט כולנו ) לא יודעים או יכולים ליצור מזה רווחים כלשהם ולכן מציעה החברה פלטפורמה בתשלום - עם אופציה שלא קיימת בשום חברה אחרת.

כאמור, על ידי תשלום חד פעמי (המחיר מופיע באתר החברה  www.todoboom.co.il ) מקבל המשווק מן החברה  מספר כלים ייחודיים המאפשרים לו ליצור רווחים החל מהחודש הראשון, אך חשוב בהרבה, לקבל את הכלים, הידע והניסיון על מנת להפוך את עולם שיווק השותפים לחלק העיקרי בחייו.

איזה כלים הוא מקבל ?

1. הדרכות און ליין - בניגוד לחברות אחרות שם מדובר בהדרכות חד פעמיות, כאן מוציאה החברה על בסיס תקופתי הדרכות נוספות ושולחת אותן למשווקים.

2. תוכנות וכלים לשימוש אישי שמטרתן הגברת התפוצה וייצור לידים באופן סיסטמטי המתבסס על רובוטים ולא תפעול "יד אדם".

3. תמיכה אישית על ידי מומחה מטעם החברה המתמחה בתחום על בסיס שוטף.

4. השתתפות בכנסים, הדרכות וסמינרים "אוף ליין" הנערכים כל תקופה - ללא עלות נוספת.

את כל הכלים הללו נותנות גם חברות אחרות, אז מה  To do boom שונה מהשאר ?

על ידי תשלום חודשי זעום של 350 ש"ח החברה מאפשרת לכל שותף  לתת לאיש מקצוע מטעמה את האופציה להשתמש בחשבון הפייסבוק של המשווק לצרכי פרסום.

אני אסביר. התאוריה של todoboom הוא שלכל אחד יש חשבון פייסבוק המאפשר תפוצה של מסרים דרכו, אך מן הצד השני, למעט מאוד אנשים היכולת להתמיד ולבצע פעולה כלשהיא על בסיס יום יומי - זאת הסיבה שמעט מאוד מצליחים לייצר הכנסות בתחום הדיגיטלי, לצערי, הם לא יכולים / רוצים / מעוניינים להתמיד וכאמור, כמו בכל עסק, התמדה היא שם המשחק.

לכן, הקימה חברת טודובום מערך דיגיטלי ואימנה אנשי מקצוע - מערך זה מקבל את האישור להתשמש בחשבון הפייסבוק של השותף ומכניס אותו למערך ההפצה של החברה.

התאוריה פשוטה : כל משתמש = רשת הפצה גדולה יותר מה שמגדיל את כוח השיווק וההפצה של החברה.

בתמורה לשימוש בחשבון הפייסבוק של השותף מתחייבת החברה על תשלום של 500 ש"ח חודשיים במשך שנתיים !!! (סה"כ 12000 ש"ח כולל מע"מ החזר בשנתיים ) - הצעה שלא קיימת בשום חברה אחרת שאני מכיר.

אז מה היתרון בתוכנית של טודו בום  ?

א. התשלום למערך הדיגיטלי - מכוסה על ידי הבטחת התשלום החודשי ( 500 ש"ח בחודש). כך מקנה החברה לשותף את הזמן ללמוד , להתמקצע ולהיכנס לעובי הקורה בתחום אך תוך כדי להרוויח כסף בטוח כל חודש.

ב. רווחים לשותף יתחילו החל מהחודש הראשון היות וגם לאחר התשלום למערך הדיגיטלי של טודובום עדיין נשאר לו 150 ש"ח רווח כל חודש מינימום ( שימוש נכון בחשבון הפייס הניב לי חודשים שהרווחתי אלפי שקלים ).

ג. תוך כדי השנתיים , כאמור, מאפשרת החברה לשותף לצבור ידע וכלים ולהפוך להיות עצמאי בתחום שיווק השותפים ולהרוויח סכומים גבוהים בהרבה מאשר ה 500 אשר מובטחים לו ולהפוך את התחום לעיקרי בחייו.

אז בוא נחדד את הדברים :

קודם כל , לא מדובר על התעשרות קלה או איזה שהוא קשקוש שמבטיחים לחברה צעירים. תחום שיווק השותפים הוא תחום רחב המאפשר לשותף - משווק להרוויח סכומים הנעים מ - 0 שקלים בחודש למאות אלפים.

במי זה תלוי? אך ורק בך. זה נכון שהתוכנית של טודובום "מבטחת" את אלו אשר החליטו להשקיע סכום חד פעמי כדי לרכוש ידע ולהתמקצע ואף נותנת לכל אחד את האפשרות להרוויח פסיבית משימוש בחשבון הפייס בוק שלו, אך זה ברור שהכסף הגדול נמצא בידי אלה שהחליטו להתמקצע, ללמוד, להשתפר ולרדת לעומק עולם השיווק הרשתי.

דבר שני, זה לא מתאים לכולם ולכן יש את האופציה לקחת חלק בתוכנית בצורה חינמית ולהחליט האם מתאים לך לשדרג את עצמך ולהשקיע כסף.

דבר שלישי ואחרון, אם בא לך הרפתקאה, כיף חיים ותחום מעניין בטירוף ללא "תקרת זכוכית" אני באופן אישי ממליץ על תחום שיווק שותפים ואם כבר שיווק שותפים אז - טודובום / todoboom. לכולנו החלום להרוויח כסף מנכס אינטרנטי , אך למעט מאוד מאיתנו היתה את האופציה באמת לעשות זאת - עד שהוקמה תוכנית שיווק השותפים של טודובום.

להלן מספר קישורים לתוכניות שיווק השותפים הגדולות בעולם :

הובר - https://developer.uber.com/docs/riders/affiliate-program/terms-of-use

אמאזון - https://affiliate-program.amazon.com/welcome/getstarted

בוקינג - https://www.booking.com/affiliate-program/v2/index.html

אייב ביאנד בי  - https://affiliate.withairbnb.com/

כמובן שיש עוד אלפי דוגמאות נוספות , אך אני מאמין שהרעיון מובן .

למי שמעוניין להתייעץ , לשאול שאלה או סתם לפטפט ניתן למצוא אותי בנייד 054-2019859

שלכם, בועז.